DOLAR 46,5998 0.3%
GBP 61,3378 -0.84%
EURO 53,2606 -0.64%
ALTIN 6.294,61-0,79
BIST 14.827,352,82%
BITCOIN 2927713-1.8203%
ETH 79393-1.81301%
İstanbul
23°

KAPALI

ÖZEL HABER
TİM’de vitrin belli oldu
Araç içi ekran ve ses sistemlerinde yasaklar kalkıyor!

Araç içi ekran ve ses sistemlerinde yasaklar kalkıyor!

İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan yeni düzenlemeyle, otomobillerde sonradan takılan multimedya sistemleri ve belirli güçteki ses amfileri yasal güvenceye kavuşuyor.

27/06/2026 01:35
Araç içi ekran ve ses sistemlerinde yasaklar kalkıyor!

Ali Osman Polat

Otomobil sahipleri ile emniyet güçleri arasında uzun süredir tartışma konusu olan ve büyük tepkiler üzerine geçmişte geri çekilen araç içi aksesuar ile ses sistemi cezalarında belirsizlik tamamen ortadan kalkıyor. İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan ve Cumhurbaşkanlığı onayına sunulan yeni yönetmelik, katı yasaklar uygulamak yerine trafik güvenliğini ve vatandaşın huzurunu merkeze alan serbestlik sınırlarını çiziyor. Yeni dönemle birlikte sürücülerin navigasyon, park yardımı ve yol kaydı amacıyla kullandığı pek çok teknolojik ekipman artık ceza konusu olmaktan çıkıyor.

yonetmelik hazir araclarda multimedya ekranlar ve amfi serbest207362 0

MULTİMEDYA EKRANLAR VE TELEFON TUTUCULARI SERBEST

Yeni yasal düzenleme kapsamında, fabrikasyon veya sonradan araca entegre edilmiş multimedya navigasyon ekranlarının sürücü görüşünü engelleyen bir unsur olmadığı resmen kabul edildi. Sürücülerin sürüş konforunu artıran kameralar, kayıt cihazları ve sistem ekranlarının kullanımı tamamen serbest bırakılırken, ön cama takılan telefon tutucuları ve araç kameraları da yasal statü kazandı. Düzenlemeye göre, direksiyon simidi veya gösterge panelinin en üst seviyesinden itibaren 5 santimetreyi aşmayan aksesuarlar araçlarda serbestçe kullanılabilecek.

yonetmelik hazir araclarda multimedya ekranlar ve amfi serbest207362 2

SES SİSTEMLERİNE ÜÇ YÜZ WATT SINIRI GELDİ

Daha önceki mevzuatta araca sonradan eklenen tüm ses sistemleri istisnasız yasaklanırken, yeni yönetmelik bu konuda makul bir esneklik getiriyor. Yeni dönemde, araçların bagaj bölümünde 1 adet maksimum 300 watt amfi ve 1 adet maksimum 45 Hz subwoofer kullanımına yasal olarak izin verilecek. Ancak bu esnekliğe rağmen çevreyi rahatsız edecek boyutta gürültü çıkaranlara tolerans gösterilmeyecek. Bir araca ses sisteminden dolayı cezai işlem uygulanabilmesi için, çıkan sesin dışarıya taşarak kamunun huzurunu bozması ve bu durumun kolluk kuvvetlerince “somut bir şekilde kayıt altına alınması” şartı getirildi. Böylece araç içinde başkalarını rahatsız etmeden müzik dinleyen sürücülerin hakları korundu.

#AraçYönetmeliği #OtomobilGündemi #MultimedyaSerbest #TrafikDüzenlemesi

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.