DOLAR 46,5998 0.3%
GBP 61,3378 -0.84%
EURO 53,2606 -0.64%
ALTIN 6.294,61-0,79
BIST 14.827,352,82%
BITCOIN 2927713-1.8203%
ETH 79393-1.81301%
İstanbul
23°

KAPALI

ÖZEL HABER
Modern sanattan klasik mirasa
Elektrik dağıtım şebekelerine 50 milyar dolarlık dev bütçe gerekecek

Elektrik dağıtım şebekelerine 50 milyar dolarlık dev bütçe gerekecek

Sektör temsilcileri, artan tüketim talebi ve dijital altyapı dönüşümü sebebiyle önümüzdeki on yıllık süreçte enerji şebekelerine milyarlarca dolarlık finansman sağlanması gerektiğini duyurdu.

26/06/2026 02:41
Elektrik dağıtım şebekelerine 50 milyar dolarlık dev bütçe gerekecek

Ali Osman Polat

Türkiye genelinde sanayinin dönüşümü, dijitalleşme hamleleri ve elektrikli araç kullanımının hızla yaygınlaşması, enerji altyapısında devasa bir fon ihtiyacını beraberinde getiriyor. Elektrik Dağıtım Hizmetleri Derneği tarafından paylaşılan uzun vadeli stratejik raporlar, yeni nesil enerji çağına uyum sağlanabilmesi adına dağıtım şebekelerinin baştan aşağı yenilenmesi gerektiğini ortaya koydu. Yapılan projeksiyon analizlerine göre, sistemin sürdürülebilirliği ve yenilenebilir kaynakların entegrasyonu için önümüzdeki 10 yılda en az 50 milyar dolarlık finansman hamlesine imza atılması öngörülüyor.

TÜKETİMİN 510 TERAVATSAATE ÇIKMASI BEKLENİYOR

Enerji dünyasındaki son verileri ve gelecek hedeflerini değerlendiren dernek başkanı Barış Erdeniz; veri merkezleri, yapay zekâ uygulamaları ve sanayideki elektrifikasyon süreçlerinin dağıtım altyapısını stratejik bir yatırım alanı hâline getirdiğini belirtti. Ülkedeki elektrik tüketiminin son 12 yıllık süreçte yüzde 50 oranında devasa bir büyüme kaydederek 240 teravatsaatten 361 teravatsaate yükseldiğine dikkat çeken Erdeniz, bu talebin 2035 yılı itibarıyla 510 teravatsaate ulaşacağını açıkladı. Finans uzmanları bu tablo için, “Şebeke modernizasyonu gecikirse, dijital ekonominin ve sanayi üretiminin büyüme hızı doğrudan enerji arz güvenliği engeline takılabilir” uyarısında bulunuyor.

KAYIP KAÇAK ORANINDA REKOR DÜŞÜŞ SAĞLANDI

Geçmiş dönemlerde gerçekleştirilen özelleştirme süreçlerinin ardından sektörün çok ciddi bir finansal performans sergilediği belirtildi. Dağıtım şirketlerinin son 12 yılda özelleştirme bedelleri de dâhil olmak üzere ekonomiye yaklaşık 33 milyar dolarlık katkı sağladığı, bunun 20 milyar dolara yakın kısmının doğrudan yatırıma dönüştüğü aktarıldı. Önümüzdeki beş yıllık dönem için yatırım tavanının 18,5 milyar dolar olarak belirlendiğini, bakım harcamalarıyla bu tutarın 20 milyar doları bulacağını ifade eden Erdeniz, şebekelerdeki teknik başarıyı şu sözlerle özetledi: “Geçmişte yüzde 18,5 seviyelerinde olan kayıp-kaçak oranını sistemli yatırımlarla yüzde 9’un altına indirmeyi başardık. Bu iyileşme sayesinde Türkiye ekonomisine her yıl 1 milyar doların üzerinde net bir tasarruf katkısı sunuluyor.”

#EnerjiSektörü #ElektrikDağıtımı #AltyapıYatırımları #YeşilEkonomi

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.