Halk sağlığını doğrudan tehdit eden gıda kaçakçılığı ve usulsüzlüklere karşı yürütülen denetimler kapsamında dikkat çeken bir operasyona imza atıldı. Uşak kent merkezinde faaliyet gösteren bir gıda deposuna gerçekleştirilen ani baskında, piyasaya sürülmek üzere bekletilen tonlarca bozuk gıda maddesi bulundu. Güvenlik birimleri ile tarım müdürlüğü yetkililerinin koordineli çalışması sonucu, skandalın büyüklüğü resmi raporlarla ortaya konuldu.
Valilik tarafından yapılan resmi açıklamaya göre, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile İl Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü ekipleri aldıkları bir ihbarı değerlendirdi. Söz konusu depoda yapılan detaylı incelemelerde, son kullanım tarihi çoktan geçmiş ve bozulmuş tam 29 ton çikolata ile 1 ton 600 kilo konserve ürün ele geçirildi. Halk sağlığını hiçe sayan bu operasyonla ilgili uzmanlar, “Tüketici sağlığını tehlikeye atan bu tür kaçak stokçuluk faaliyetleri, gıda güvenliği zincirinde en ağır adli yaptırımlarla cezalandırılmalıdır” uyarısında bulunuyor.
Baskın sırasında gözaltına alınan depo sorumluları Ö.Ö. ve K.Ö., emniyetteki ilk ifade ve yasal işlemlerinin tamamlanmasının ardından serbest bırakıldı. Ancak şüpheliler hakkında Türk Ceza Kanunu’nun ilgili maddeleri uyarınca “bozulmuş ve değiştirilmiş gıda ve ilaçların ticareti” suçu kapsamında geniş kapsamlı bir adli soruşturma yürütülüyor. Ekipler tarafından el konulan toplam 30 ton 600 kilogramlık bozuk gıda stoğunun, imha komisyonu gözetiminde tamamen ortadan kaldırılacağı bildirildi.
#GıdaGüvenliği #UşakHaberleri #HalkSağlığı #ZehirTacirleri
GÜNDEM KORİDORU
8 gün önceGÜNDEM KORİDORU
14 gün önceGÜNDEM KORİDORU
14 gün önceGÜNDEM KORİDORU
14 gün önceGÜNDEM KORİDORU
15 gün önceEKONOMİ
21 gün önceEKONOMİ
25 Haziran 2026Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.