Ankara ile Riyad arasında şubat ayında imzalanan tarihi yenilenebilir enerji anlaşması, TBMM Genel Kurulunun onayından geçerek resmiyet kazandı. Toplamda 5000 MW kurulu güce ulaşacak olan bu güneş ve rüzgar enerjisi projeleri, tamamen dış finansmanla fonlanacak. Doğrudan yabancı yatırım niteliği taşıyan bu adım, Türkiye’nin yeşil enerji dönüşümünü hızlandırırken uluslararası finans kuruluşları tarafından da desteklenecek.
Yatırım planlamasının ilk aşamasında, Sivas ve Karaman illerinde kurulacak olan dev santraller öne çıkıyor. Bu iki şehirde her biri 1000 MW kapasiteye sahip iki devasa güneş enerjisi santrali inşa edilecek. Suudi Arabistanlı şirketlerin üstleneceği projeler sayesinde, Anadolu’nun kalbinde yeşil enerji üretimi en üst seviyeye çıkarılacak.
Ekonomik modelin detaylarına göre, inşa edilecek santrallerde üretilen elektrik enerjisi 30 yıl boyunca Elektrik Üretim Anonim Şirketi tarafından satın alınacak. Bu süreçte santrallerin kurulduğu alanların mülkiyeti tamamen kamuda kalacak. En avantajlı kısım ise, 30 yıllık sözleşme süresinin dolmasının ardından Türkiye’nin bu modern tesisleri bedelsiz olarak devralma hakkına sahip olması. Bu hamleyle Türkiye, hem enerji arz güvenliğini sağlama almayı hem de enerjide dışa bağımlılığı ciddi oranda düşürmeyi hedefliyor.
#MeclisHaberleri #YenilenebilirEnerji #YabancıYatırım #YeşilEnerji
GÜNDEM KORİDORU
8 gün önceGÜNDEM KORİDORU
14 gün önceGÜNDEM KORİDORU
14 gün önceGÜNDEM KORİDORU
14 gün önceGÜNDEM KORİDORU
15 gün önceEKONOMİ
21 gün önceEKONOMİ
25 Haziran 2026Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.