Ticaret Bakanı Ömer Bolat, TİM 33. Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni’nde yaptığı konuşmada, Türkiye’nin zorlu küresel koşullara rağmen ihracatta büyümesini sürdürdüğünü ifade etti.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat
Gelecek hafta açıklanacak 2026 yılının ilk yarısına ilişkin dış ticaret verilerine değinen Bolat, “Memnuniyetle ifade ediyoruz ki yarı yılın ilk aylarında bölgemizdeki sıcak savaşlara, emtia piyasalarındaki büyük oynaklıklara ve artan ithalat hacmine rağmen Türkiye olarak ihracatımızı artırmayı başardık. Dış ticaretimizde ve cari işlemlerde istikrarlı bir tabloyu sürdürmeyi başardık. İnşallah ekonomik büyümede de yılın ikinci çeyreğinde hızlanan tarımsal üretim, kapasite kullanma oranı, özellikle reel kesim ve tüketici güven endekslerindeki artışlar, ikinci çeyrekten başlayarak 2026 yılının kalan bölümünde de Türkiye ekonomisinin 23 çeyrek olduğu gibi büyüme sürecini devam ettireceğini göstermektedir.”
Türkiye’nin ihracat yolculuğuna ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bolat, “Birkaç vilayetimizle olan ihracat çabası bugün bütün vilayetlerimizi kuşatan ihracat hamleleri ve gayretleriyle devam etmektedir. 225 ülke ve bölgeye 12 bin 721 ürün ihracatı gerçekleştirilmektedir. Tam 53 ülkeye 1 milyar doların üzerinde ihracat yapılmaktadır. 33 fasılda tüm zamanların ihracat rekorları kırılmaktadır. 33 ilimiz 1 milyar doların üzerinde ihracat yapmaktadır. Dünyanın en gelişmiş pazarları bizim artık en büyük ticaret ortaklarımız olarak ticaretimizin en önemli paylarını almaktadır.”dedi.
İhracatçılara yönelik desteklerin sürdüğünü belirten Bolat, yıl sonu ihracat hedefiyle ilgili şu ifadeleri kullandı:
“Tüm bu çalışmalar siz kıymetli ihracat ailesinin yoğun çabaları, bizim hedeflerimiz, sizlerle yol yürümemiz ve destek politikalarımızla daha büyük meyvelerini verecektir. Sayın Cumhurbaşkanımızın yılın başında bize öngördüğü 410 milyar dolarlık hedefi gerçekleştirmek için de canla başla çalışıyoruz ve bunu da inşallah başaracağız. Pandemi yılı olan 2020’den sonraki 5 yılda Türkiye ihracatını artırmayı başarmıştır. Pandemi yılından bu yana Türkiye’nin ihracatı mal bazında 104 milyar dolar, hizmetler bazında da 63 milyar dolar artmıştır. Kırmızı çizgimiz ihracat olup, ‘durmak yok, ihracata devam’ diyoruz.”
GÜNDEM KORİDORU
11 gün önceGÜNDEM KORİDORU
17 gün önceGÜNDEM KORİDORU
17 gün önceGÜNDEM KORİDORU
17 gün önceGÜNDEM KORİDORU
18 gün önceEKONOMİ
24 gün önceEKONOMİ
27 Haziran 2026Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.