Taşınmaz alım satımlarında güvenli ödeme sisteminin zorunlu hale getirilmesine ilişkin uygulama 3 ay ertelendi. Ticaret Bakanlığı, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik kapsamında kendisine tanınan yetkiyi kullanarak sistemin devreye alınma tarihini 1 Ekim 2026 olarak belirledi.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, güvenli ödeme sisteminin alıcı ve satıcıların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik risklerinden korunmasını, kayıt dışılığın azaltılmasını ve para transferlerinin güvenli şekilde gerçekleştirilmesini amaçladığı belirtildi.
Yönetmelik değişikliğiyle, taşınmaz satışlarında ödemenin tamamının veya bir kısmının nakit, havale ya da elektronik fon transferi (EFT) ile yapılması halinde, satış bedelinin taşınmaz mülkiyetiyle eş zamanlı el değiştirmesini sağlayan güvenli ödeme sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale getirilmişti.
Bakanlık, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ile ilgili kurumların sistemin teknik altyapısı ve entegrasyon süreçleri üzerinde çalışmalarını sürdürdüğünü belirterek, uygulamanın sorunsuz şekilde hayata geçirilebilmesi amacıyla yürürlük tarihinin 1 Ekim’e ertelendiğini açıkladı.
GÜNDEM KORİDORU
10 gün önceGÜNDEM KORİDORU
16 gün önceGÜNDEM KORİDORU
16 gün önceGÜNDEM KORİDORU
16 gün önceGÜNDEM KORİDORU
17 gün önceEKONOMİ
23 gün önceEKONOMİ
26 Haziran 2026Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.