Temmuz, ağustos ve eylül aylarına ilişkin enflasyon verilerinin açıklanmasıyla emeklilerin Ocak 2027 zammına yönelik hesaplamalar hız kazandı. Temmuzda yüzde 1,78, ağustosta yüzde 1,84 ve eylülde yüzde 1,84 olarak gerçekleşen aylık enflasyonların ardından üç aylık kümülatif enflasyon yüzde 5,57 oldu.
SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin kesin zam oranının belirlenmesi için ekim, kasım ve aralık ayı enflasyon verilerinin de açıklanması gerekiyor.

Yıl sonu enflasyonuna ilişkin mevcut tahminler üzerinden yapılan hesaplamalarda üç farklı zam senaryosu öne çıkıyor.
Merkez Bankasının yüzde 28’lik yıl sonu enflasyon tahmininin gerçekleşmesi halinde SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin Ocak zammının yaklaşık yüzde 8,70 olması bekleniyor.
Orta Vadeli Program’daki yüzde 28,4’lük yıl sonu enflasyon tahmininin gerçekleşmesi durumunda zam oranının yüzde 9,04’e çıkabileceği hesaplanıyor.
TCMB Piyasa Katılımcıları Anketi’ndeki yüzde 29,61’lik beklentinin gerçekleşmesi halinde ise SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin altı aylık enflasyon farkının yüzde 10,06 seviyesine ulaşabileceği öngörülüyor.
Halen 23 bin 552 TL olan en düşük emekli aylığı, kök aylıktan farklı olarak yasal düzenlemeyle belirleniyor. Bu nedenle SSK ve Bağ-Kur emeklilerine uygulanacak altı aylık enflasyon artışı, en düşük emekli aylığını doğrudan artırmıyor.
Taban aylığın da aynı oranlarda yükseltilmesi yönünde bir düzenleme yapılması halinde, yüzde 8,70’lik artışta en düşük emekli maaşı yaklaşık 25 bin 600 TL’ye, yüzde 9,04’lük artışta yaklaşık 25 bin 680 TL’ye, yüzde 10,06’lık artışta ise yaklaşık 25 bin 922 TL’ye çıkabilecek.
Ancak bu rakamların uygulanabilmesi için TBMM’de yeni bir yasal düzenleme yapılması gerekiyor.

Memur ve memur emeklilerinin zam hesabında ise toplu sözleşme artışları da dikkate alınıyor. 2026’nın ikinci yarısı için uygulanan yüzde 7’lik toplu sözleşme zammını aşan enflasyon farkına, 2027’nin ilk yarısı için öngörülen yüzde 5’lik toplu sözleşme artışı eklenecek.
Üç farklı enflasyon senaryosuna göre memur emeklilerinin Ocak 2027 zammının sırasıyla yüzde 6,66, yüzde 7 ve yüzde 8,01 seviyelerinde gerçekleşebileceği hesaplanıyor.
Mevcut durumda 31 bin 527 TL olan en düşük memur emekli aylığının da bu senaryolara göre yaklaşık 33 bin 628 TL ile 34 bin 51 TL arasında değişebileceği öngörülüyor.
Kesin zam oranları, 2026’nın son üç ayına ilişkin enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından netleşecek.
GÜNDEM KORİDORU
17 gün önceGÜNDEM KORİDORU
07 Ekim 2026EKONOMİ
07 Ekim 2026ALMANYA'DA İŞ DÜNYASI
07 Ekim 2026EKONOMİ
07 Ekim 2026SPOR
07 Ekim 2026EKONOMİ
07 Ekim 2026Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.