Türkiye’nin dış ticaretteki çatı kuruluşu Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 33. Olağan Seçimli Genel Kurulu ve Sektörler Konseyi Seçimi için yarın İstanbul’da toplanıyor. 140 binin üzerindeki ihracatçıyı temsil eden delegelerin katılımıyla Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenecek genel kurul, kritik kararlara ve coşkulu bir buluşmaya ev sahipliği yapacak.
Organizasyonun en dikkat çeken bölümlerinden biri, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve kabineden birçok bakanın teşrifleriyle düzenlenecek olan “İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni” olacak. Ödül töreninde Türkiye’nin küresel ticaretteki bayrağını en yükseğe taşıyan başarılı firmalar ödüllendirilecek.
Daha önceki süreçte adı geçen diğer adayların yarıştan çekilmesi ve mevcut başkan Mustafa Gültepe’nin etrafında tam bir mutabakat sağlanması, genel kurula tek adaylı bir yapı kazandırdı. İlk aşamada 27 sektörün meclis üyeleri ve sektör başkanlarının seçildiği maratonda, delegelerin oylarıyla başkanlık koltuğuna bir kez daha Mustafa Gültepe’nin oturması ve ihracat ailesinin yeni dönem vizyonunu şekillendirmesi bekleniyor.
Bahçelievler 3. Seçim Kurulu denetiminde gerçekleştirilecek oy verme işlemleri için tüm hazırlıklar tamamlandı. Delegelerin demokratik haklarını en hızlı ve düzenli şekilde kullanabilmesi adına sandık alanlarında detaylı bir planlama yapıldı:
Genel kurulun tamamlanmasıyla birlikte TİM, Türkiye’nin 2026 yılı ihracat hedefleri ve yeşil dönüşüm vizyonu doğrultusunda yeni dönem çalışmalarına hız kesmeden başlayacak.

TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye’de İş Dünyası Dergisi Haber Koordinatörü Engin Çağlar’a konuştu…
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, Türkiye’de İş Dünyası Dergisi Haber Koordinatörü Engin Çağlar’a özel açıklamalarda bulundu. Sektörlerin tam mutabakatıyla ikinci döneme giren Gültepe, “Amacımız, misyonumuz ve vizyonumuz belli; Türkiye’yi dünya ihracatında ilk on sıraya yerleştirmek” dedi.
Gültepe, yeni döneme ilişkin çok önemli mesajlar verdi. İhracat ailesiyle birlikte sanayicilerin gücünü arkalarına alarak yola devam ettiklerini belirten Gültepe, yeni dönemin çıtasını çok daha yukarılara taşıyacaklarını söyledi.
TİM’de güven tazeleyerek ikinci dönemine adım atan Mustafa Gültepe, üretim ve ihracat odaklı yeni yol haritasını şu sözlerle özetledi:
“İkinci dönemimizin seçimini gerçekleştiriyoruz. Şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki inşallah yeni dönemde, eski dönemden çok daha güzel, çok daha farklı şeyleri bütün sanayicilerimizle beraber hayata geçireceğiz. Amacımız, misyonumuz ve vizyonumuz belli: Türkiye’yi dünya ihracatında ilk on sıraya koymak.”
Sürekli bir aktivasyon halinde olduklarını ve sahadan kopmadıklarını vurgulayan Gültepe, yeni dönemin en büyük yeniliklerinden birinin Türkiye’de kurulacak dev alım heyetleri platformu olacağını açıkladı. Dış pazarlarda harcanan eforu ve kaynağı Türkiye merkezli bir yapıya dönüştürmeyi hedeflediklerini belirten Gültepe, şu stratejik bilgiyi paylaştı:
“Yeni dönemde Türkiye açısından en fazla yapacak olduğumuz hamlelerden biri, ‘ihracat haftası’ benzeri bir konseptle dünyanın dört bir yanından alım gruplarını ülkemize getirmek olacak. Çok fazla dışarıya gidiyoruz, oradaki kaynağı artık içeride kullanmak istiyoruz. Bu dönemde yaklaşık 2.500 – 3.000 kişilik bir kongre ve iş merkezi kurmayı planlıyoruz. Alım heyetlerini doğrudan ülkemize getirerek küçük bir fuar mantığıyla çok etkili bir aktivasyon yapmayı hedefliyoruz.”
Tek liste ve güçlü bir mutabakatla sandıktan çıkan TİM yönetimi, bu vizyoner projelerle Türkiye’nin 2026 yılı ihracat hedeflerine ivme kazandırmaya hazırlanıyor.
GÜNDEM KORİDORU
9 gün önceGÜNDEM KORİDORU
15 gün önceGÜNDEM KORİDORU
15 gün önceGÜNDEM KORİDORU
15 gün önceGÜNDEM KORİDORU
15 gün önceEKONOMİ
22 gün önceEKONOMİ
25 Haziran 2026Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.