DOLAR 46,5998 0.3%
GBP 61,3378 -0.84%
EURO 53,2606 -0.64%
ALTIN 6.294,61-0,79
BIST 14.827,352,82%
BITCOIN 2927713-1.8203%
ETH 79393-1.81301%
İstanbul
23°

KAPALI

ÖZEL HABER
Türkiye’de 10 milyon kişinin birikimi kaderine terk edilmiş…
Hürmüz Boğazı’ndan 11 Türk gemisi güvenli şekilde ayrıldı

Hürmüz Boğazı’ndan 11 Türk gemisi güvenli şekilde ayrıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi'ndeki Türk sahipli gemilere ilişkin son durumu paylaştı. Uraloğlu, "Yasa Moon" ve "Nejat" isimli gemilerin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını, 5 geminin ise geçiş talebinde bulunduğunu açıkladı.

23/06/2026 17:57
Hürmüz Boğazı’ndan 11 Türk gemisi güvenli şekilde ayrıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan Türk sahipli gemilerin durumuna ilişkin yazılı açıklama yaptı.

Bölgedeki gelişmelerin yakından takip edildiğini belirten Uraloğlu, savaşın başlangıcından bu yana Basra Körfezi’nde bulunan “Yasa Moon” ve “Nejat” isimli Türk sahipli gemilerin 21 Haziran sabahı itibarıyla Hürmüz Boğazı’ndan güvenli şekilde çıkış yaptığını bildirdi.

TÜRK GEMİLERİNİN GÜVENLİĞİ YAKINDAN TAKİP EDİLİYOR

Türk sahipli gemilerin ve gemi insanlarının güvenliğinin öncelikli konu olduğunu vurgulayan Uraloğlu, çatışmaların başladığı tarihten bu yana toplam 11 Türk sahipli geminin Hürmüz Boğazı’nı geçerek Körfez’den ayrıldığını kaydetti.

Bakan Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin ilgili kurumlarla koordinasyon içerisinde anlık olarak takip edildiğini belirterek, ihtiyaç duyulması halinde gemi işletmecileriyle sürekli temas halinde olduklarını ifade etti.

baf56ab59f2cadfb8f8abfc4aa174b69

BÖLGEDE 7 GEMİ BULUNUYOR

22 Haziran itibarıyla Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde toplam 7 geminin bulunduğunu hatırlatan Uraloğlu, bu gemilerde görev yapan Türk gemi insanı sayısının 177 olduğunu açıkladı.

Söz konusu gemilerden birinin Türk bayraklı olduğunu belirten Uraloğlu, “5 gemi Hürmüz Boğazı’ndan geçiş talebinde bulundu. İki enerji gemisinin ise mevcut durumda çıkış talebi bulunmuyor.” ifadelerini kullandı.

İKİ ENERJİ GEMİSİ BEKLEMEDE

Bakan Uraloğlu, bölgede bulunan gemiler ve Türk gemi insanlarının durumunun anbean takip edildiğini belirterek, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki tüm gelişmelerin ilgili kurumlar tarafından yakından izlendiğini söyledi.

Türk vatandaşlarının ve gemilerinin güvenliği için gerekli tüm tedbirlerin alınmaya devam edildiğini vurgulayan Uraloğlu, koordinasyon çalışmalarının kesintisiz sürdüğünü kaydetti.

SOSYAL MEDYADAN DA PAYLAŞTI

Konuya ilişkin sosyal medya hesabından da açıklama yapan Uraloğlu, bölgedeki gelişmelerin anbean takip edildiğini belirtti.

Uraloğlu, “Son olarak 21 Haziran sabahı 2 gemimizin bölgeden ayrılmasıyla birlikte, savaşın başlangıcından bu yana Türk sahipli 11 gemimiz Hürmüz Boğazı’nı güvenli şekilde geçerek Körfez’den ayrıldı. Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan toplam 7 gemide 177 vatandaşımız görev yaparken, söz konusu gemilerden biri Türk bayrağı taşıyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Paylaşımda yer alan bilgilere göre, bölgede bekleyen 7 gemiden biri Türk bayraklı olarak faaliyetlerini sürdürüyor.

En az 10 karakter gerekli

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.