Bizden Haberler

Türkiye oynayarak büyüyecek

Türkiye’de İş Dünyası dergisi, sektörlerin nabzını tutmaya devam ediyor. Nisan sayısında oyun endüstrisini mercek altına alan dergi, her sayı gelenekselleşen buluşmalarını bu kez ülkemizin en önemli oyun merkezlerinden biri olan StartGate ev sahipliğinde gerçekleştirdi. Oyun endüstrisinin ülkemizdeki konumunun tartışıldığı etkinlik, aynı zamanda yeni fikir ve görüşlere de sahne oldu.

6dk okuma
27.04.2024
Türkiye oynayarak büyüyecek

Türkiye’deki oyun endüstrisi dünya devleriyle yarışarak hem dijital dönüşümde rol oynuyor hem de istihdamdaki gücünü her geçen gün büyüterek gençlerin sahaya inmesine katkı sunuyor. Türkiye’nin oyun endüstrisi pazarına bakıldığında 2023 yılında Türkiye’de 47 milyon kişinin oyun oynadığı raporlara yansıdı. Bu da 85 milyon nüfuslu ülkemizin yarısından fazlasının oyuncu olduğu anlamına geliyor. Yine raporlara göre, 2023 yılında 5 milyon yeni kişinin daha dijital oyun oynamaya başladığını gösteriyor. 2023’te Türkiye’nin, 47 milyon oyuncusuyla, 580 milyon Dolarlık bir gelir elde etmesi ise bu endüstrinin ne kadar büyük bir payı olduğunu gözler önüne seriyor.  

İŞ DÜNYASI OYUN EKOSİSTEMİN KONUŞMAK İÇİN BULUŞTU

Gelişmekte olan bu endüstriyi dosya konusu olarak Nisan sayısında sayfalarına taşıyan Türkiye’de İş Dünyası dergisi, hızla büyüyen ve kısa sürede büyük kâr getiren “oyun ekosistemi’’ni ve yatırım fırsatlarını konuşmak için 24 Nisan Salı günü StartGate’in ev sahipliğinde bir etkinlik düzenledi.

Sektörün dünü bugünü ve yarınının mercek altına alındığı buluşma, aynı zamanda yatırımcılar ve yatırım planlayan iş insanlarını tek çatı altında buluşturdu. Türkiye’de İş Dünyası dergisi Genel Yayın Yönetmeni Celal Toprak’ın açılış konuşması ile başlayan etkinlik, birçok yeni fikre de sahne oldu.

“HER SAYIDA SİZİ BİR KURUM İLE TANIŞTIRIYORUZ”

Ekonomiye katkı sunan her sektörün Türkiye’de İş Dünyası Dergisi’nde yeri olduğunu söyleyen Celal Toprak, oyun endüstrisinin de bu kapsamda çok büyük başarılar elde ettiğini dile getirdi.

Her sayı gelenekselleşen buluşmalarını bu kez StartGate ev sahipliğinde gerçekleştirdiklerine değinen Toprak, sözlerini şöyle sürdürdü; “Dergimizin her sayısında bir konuyu baz alarak lansman yapıyoruz ve her sayıda bir kurumu sizlerle tanıştırıyoruz. Bugünkü kurumumuz StartGate. Dergimizde StartGate’nin katkısıyla hazırlanmış oyun sektörüne ilişkin çok önemli bir rapor var. Bu haberi incelemenizi tavsiye ederim çünkü oyun endüstrisi konusunda ne gibi gelişmeler olduğunu tüm ayrıntılarıyla masaya yatırdık. Destekleri için Dr. Arzu Aydın’a ve Mustafa Cihat Durmuş’a çok teşekkür ediyoruz. Bu sayımızda oyun endüstrisi alanında bir yeniliğe imza attık.”

“47 MİLYON KİŞİ DİJİTAL OYUN OYNUYOR”

Dünyadaki ve Türkiye’deki oyun endüstrisine ilişkin bilgi veren AcademyGate CEO'su Dr. Arzu Aydın; “Türkiye’de İş Dünyası dergisinin Nisan sayısının dosya konusu oyun dünyasının geçmişi, geleceği ve StartGate’in endüstrideki yeri oldu. Öncelikle oyunu ekonominin gündemine taşıyarak daha görünür hale getirmesine destek oldukları için dergi ekibine teşekkür ediyoruz. Dünyadaki ve Türkiye’deki oyun endüstrisinden kısaca bahsetmem gerekirse; eskiden eylemci olan oyunlar bugün ülke ekonomisini en fazla besleyen endüstrilerden biri. Ayrıca dijital dönüşümde büyük bir rol oynayan oyun endüstrisi birçok yeni mesleğin gelişimine de katkı sundu” dedi.

Endüstrinin hızla büyümesi ve gençlerimizin mesleğe artan ilgisiyle, üniversitelerde bu konu ile ilgili eğitimler verilmeye başlandığını da sözlerine ekleyen Aydın, “Pazar büyüklüğüne ve oyuncu sayısına bakarsak oyun endüstrisi dünya üzerinde 185 milyar Dolarlık bir pazar hacmine ve 3 milyar kişilik bir oyuncu sayısına sahip. Türkiye’de ise 47 milyon kişinin dijital oyun oynadığı raporlara yansımış durumda. Oyun ve oyunlaştırma hayatımızın bir sürü yerine dokunuyor. Bazen eğleniyor, bazen öğreniyor bazense farkındalık kazanıyor ve geleceğe dokunuyoruz. Son yıllarda etkisini hızla artıran sosyal etki modeli de oyun endüstrisinde kendine ciddi bir yer bulmaya başladı. Ülkemiz gerek oyuncu sayısı gerek geliştirici potansiyeli ile dünyadaki pastadan ciddi bir pay alıyor” ifadelerini kullandı.  

AVRUPA VE ORTA DOĞU’NUN EN BÜYÜK OYUN MERKEZİ

Oyuna olan ilgi dünyada her yıl artarken bu endüstriye kayıtsız kalmadıklarını aktaran StarGate CEO’su Mustafa Cihat Durmuş, 21 Haziran 2023’te Avrupa ve Orta Doğu’nun en büyük oyun ve oyun teknolojileri girişimcilik merkezi olarak kapılarını açtıklarını dile getirdi.

Türkiye’yi dijital oyun geliştirme denildiğinde akla gelen ilk ülke haline getirmek ve endüstrideki tüm paydaşları aynı çatı altında birleştirme hedefiyle yola çıktıklarını da sözlerine ekleyen Durmuş, “Beş katlı binamızda, 4 bin 215 metrekare bir alanda hizmet veriyoruz. Deneyim ve test laboratuvarları, eğitim ve seminer salonları, amfi alanları, akustik yalıtımlı online toplantı kabinleri, uyku kapsülleri, Podcast/Vlog odaları, etkinlik ve buluşmalar için özel dizayn edilen teras, müzik odası ve 50 oyun geliştirme stüdyomuz ile özel sektör yatırımlı en büyük yeni nesil buluşma merkezi olma niteliği taşıyoruz. Ayrıca kampüsümüz 7 gün 24 saat açık. Bu sayede kendileri için en verimli saat ne ise; o saatlerde çalışabiliyorlar” dedi.  

“GİRİŞİMCİLİK MERKEZİYİZ”

“Biz bir girişimcilik merkeziyiz ve bünyemizdeki start-up’lara destek veriyoruz” diyen Mustafa Cihat Durmuş, ilk girişim programlarını bu ayın sonunda tamamlayacaklarını dile getirdi.

Kampüsün 50 şirkete ev sahipliği yapma kapasitesi olduğunu ve şu an içeride yaklaşık 15 girişimcinin bulunduğunu da belirten Durmuş, şöyle konuştu; “Bu sayıyı 50’ye çıkararak sezonumuzu kapatacağız. Gelen girişimcilerin birçoğu projelerinin büyük bir aşamasını tamamlamış durumdaydı. Bizlerde projelerin hızlandırılması tarafında destekçi olduk. Yakın bir zamanda Amerika’da bir fuarımız var. Girişimcilerimizin bir kısmını Amerika’ya götürdük. Bu tarz etkinliklerle girişimcilerimizi desteklemeye çalışıyoruz.”

Kendilerine başvuran girişimcilerin bünyeye katılma sürecine de değinen Durmuş, “Bize başvuran girişimcimizi teknik bir mülakata alıyoruz. Ekibin teknik yeterliliğini ve eksikliklerini gördükten sonra bunlarla ilgili bir rapor hazırlıyoruz. Sonrasında da başarılı olan arkadaşlarımızı bünyemize alıyoruz, başarısız arkadaşları da sonraki programlara davet ediyoruz. Bu süreç içerisinde girişimciyi programlarımıza dahil ettiğimizde kendilerine tam zamanlı iş koçu desteği vererek gelişim süreçlerinin hızlandırılmasını sağlıyoruz. Kurumsal destekler konusunda da destek sağlıyoruz. Personel eksiklikleri varsa insan kaynakları süreçlerinde de katkı sunuyoruz” şeklinde konuştu.  

e-spor takımı kurduklarını da söyleyen Mustafa Cihat Durmuş, son olarak şöyle konuştu; “Takımımız 4 ay içerisinde büyük başarılara imza attı. Şu anda Avrupa liginde yarışıyorlar. Misyonumuzda erken aşamalı keşifler ve erken aşamalı destekler var. Belli bir aşamadan sonra da girişimcilerimize liderlik yaparak onları daha büyük yatırımlar yapan yatırımcılarla buluşturuyoruz.”

Bizden Haberler
Yorum Yaz