Söyleşi

Mardin dünyanın en önemli turizm şehri olmaya aday

Mardin, doğal güzellikleri ve kültürel ögeleriyle ülkemizin görülmesi gereken en önemli şehirlerinden biri. Mardin’de turizmin bacasız sanayi olduğunun geç fark edildiğini söyleyen Turizm Acentesi Kurucusu Nedim Kaya, “Kaybedilen zamanı Mardin’in tanıtımını değerinin ve kültürünü gerek valiliğimizin gerek STK’larımızın gerekse turizmcilerimizin yaptığı çalışmalarla kapatmaya çalışıyoruz” diyor.

6dk okuma
Türkiye'de İş Dünyası16.05.2023
Mardin dünyanın en önemli turizm şehri olmaya aday

Teknoloji ve dijital dünyanın gelişimi, internetten alınan hizmetlerin artmasına neden oldu. Birçok sektör yeni dünya düzenine ayak uydurmak adına tüm süreçlerini dijital ortamlardan yürütmeye başladı. İçinde güven duygusu barındıran sektörler ise bu süreçleri temas ile yapmaya devam ediyor. Turizm de içinde barındırdığı güven ve deneyim sebebi ile temas ile iletişimini sürdüren sektörlerin başında geliyor. Turizm sektörü içinde yer alan tur düzenleme, transfer, enformasyon, kongre ve konferans organizasyonu, turistik gezi düzenleme gibi işlevlere sahip seyahat acenteleri bu kapsamda öne çıkan sektörlerin başında geliyor. Seyahat etmek isteyen kişilerin seyahate ilişkin tüm ihtiyaçlarının karşılanması süreçlerini yöneten acenteler, şehirlerin tanıtımına da büyük katkı sağlıyor.

“TURİZMİN BACASIZ SANAYİSİ”

25 yıldır kadim şehrimiz Mardin’de faaliyet gösteren Nedim Kaya Seyahat Acentesi hakkında bilgi veren Nedim Kaya, “Şirketimizde, yurt içi ve yurt dışına turistik veya iş gezisi amaçlı grup veya bireysel turların organizasyonunu yapıyoruz. Burada hedefimiz, 25 yıldır yaptığımız gibi her zaman en ekonomik fiyatlarla, en iyi konforu çoklu seçeneklerle misafirlerimize sunmak. Ayrıca bütün hava yolu şirketlerinin yurt içi ve yurt dışı uçak biletlerinin satışını yapan büyük bir acenteyiz” dedi.

Dünyanın en egzotik şehirlerinden biri olan Mardin, Mezopotamya medeniyetlerinin kültürlerinin yaşandığı önemli bir kent. Mardin ekonomisinde turizm sektörünün yerini değerlendiren Kaya, “Mardin’de turizmin bacasız sanayi olduğu geç fark edildi. Biz kaybedilen bu zamanı Mardin’in tanıtımını değerini ve kültürünü gerek valiliğimizin gerek STK’larımızın gerekse turizmcilerimizin yaptığı çalışmalarla kapatmaya çalışıyoruz. Ve biliyoruz ki; Mardin yalnızca ülkemizin değil dünyanın en önemli turizm şehirlerinden biri olacak” diye konuştu.

KÜLTÜR BAKANLIĞI'NDAN DESTEK BEKLENİYOR

Mardin’i turizmin kalelerinden biri haline dönüştürmek için çalışmalar yürüttüklerini anlatan Nedim Kaya, bir turizm beldesinin tanıtımını yapmanın yalnızca o beldede yaşayan insanlarla olmadığının devletin dolayısıyla Kültür Bakanlığı’nın da çalışmalara destek vermesinin oldukça önemli olduğunun altını çizdi. Turizm kapsamındaki çalışmaları yakından takip ettiklerini belirterek iş birliğinin önemine değinen Kaya, “Mardin’de olduğu gibi Türkiye genelinde de turizmin desteklenmesi yönünde çalışmalar yapılıyor bunları biliyor ve yakından takip ediyoruz. Mardin’in ülkemizdeki turizm pastasından hak ettiği payı alması için yapılan ve yapılacak reklam ve tanıtımın önemi çok büyük. Tarihi ve kültürel turizm acenteleriyle yapılacak çalışmalar, sempozyumlar, paneller, yöresel etkinlikler ve üniversitelerimizin bünyesinde yapılacak araştırmalar turizmde daha hızlı ilerlememiz konusunda bize ön ayak olacaktır” şeklinde konuştu.

“DİZİLER İŞİMİZİ KOLAYLAŞTIRIYOR”

Dizilerimizin şehir tanıtımlarında oldukça başarılı olduğunu ve bunun tanıtım çalışmalarında işi oldukça kolaylaştırdığını vurgulayan Nedim Kaya, şunları söyledi; “İki türlü turist var diye düşünüyorum. Birincisi Mardin’i görenler İkincisi Mardin’e gitmek için can atanlar. Mardin’e gelmek isteyen yerli turistler genelde Türk’ü, Kürt’ü, Arap’ı, Süryani’si, Ermeni’si Ezidi’sinin nasıl sorunsuz bir şekilde Mardin’in egzotik ortamında ve tarihi dokusu içinde kardeşçe yaşadığını merak ediyorlar. Bunda televizyon dizilerimizin katkısı asla küçümsenemez. Dizilerin uyandırdığı merak, bir bakıma turizm acentelerinin Mardin için işini kolaylaştırıyor. Yani turistler bir bakıma Mardin programı yaptıklarında nereye gittiklerini ve nelerle karşılaşacaklarını biliyor.”

Kurumsal kimliği olan şirketlerle organizasyon yapıldığı sürece güven noktasında bir sıkıntı yaşanmadığını dile getiren Kaya, ülkemizdeki gastronomi turizminin gelişimini ise şu şekilde değerlendirdi; “Gastronomi dünyada git gide yükselen bir trend haline geldi. İnsanlar değişik kültürlerin ve değişik coğrafyaların yeme-içme kültürlerini merak edip tatmak istiyor. İtalyanların pizzası nasıl dünyaya mal olduysa bizim kebabımız, baklavamız da dünyaya mal olma yolunda ilerliyor. Bu iletişim çağında dünyanın küçülmesi ile ilgili bir olay. Ülkemizde de durum böyle doğu kültüründe olan lahmacunun, içli köftenin Karadeniz’de de tüketilmesi ve istenmesi gibi bir şey. Bir bakıma gastronomi kültürlerin paylaşılması anlamını taşıyor.”

“Nedim Kaya Turizm Acentesi olarak kuruluşumuzdan bu yana hedeflerimizi büyük tutarak yol aldık” diyerek gelecek hedeflerini paylaşan Kaya, “Kurumsal kimliğimiz, yaptığımız ulusal ve uluslararası organizasyonlardaki müşterilerimizin memnuniyet göstergeleri bize bu konuda her zaman rehber olmuştur. Gerek yurt içi ve yurt dışındaki iş ortaklarımızla birlikte hedeflerimiz arasında, uluslararası turizm arenasında cennet ülkemize ve Mardin’e bu hedefler ışığında daha çok hizmet edebilmek ve ilkini Mardin’de kurduğumuz Kaya Ninova otelimizi zincir oteller haline taşıyabilmek en büyük hedefimizdir” dedi.